Nog snel een verslagje voor papa, mama, roel en harm er zijn!

24 april 2016 - Paramaribo, Suriname

Morgen komen ze al! Stiekem heb ik er lang naar uitgekeken, om het thuisfront alles te laten zien. Het land, m'n lieve huisgenootjes (waar ik het echt heel goed mee kan vinden), het ziekenhuis, de mensen en vooral de cultuur. Het relaxte leventje hier.
Maar nu het dichterbij komt, betekent dat ook dat we al over de helft zijn... Om het nog erger te maken. Als ze weg zijn nog maar 8 weken. Klinkt lang hé, maar times fly when you are having fun...
Ook de tussenbeoordeling op stage gehad. Het gaat eigenlijk best goed, maar natuurlijk zijn er nog wat verbeterpuntjes, maar daar hebben we dus nog 8 weken voor! En af en toe blijf ik me nog steeds verbazen over de cultuur verschillen met Nederland... Ik leer zo mijn eigen grenzen in ieder geval wel kennen! Foto's van het ziekenhuis volgen snel, maar met het onvoorspelbare weer hier durf ik mn camera niet altijd mee te nemen op de fiets... Want behalve al die leuke zonnige foto's, zitten we ondertussen in de 'grote nattetijd'.
Vorige weekend zijn we naar Bigi Pan geweest. Eigenlijk stond de quad tour op de planning, maar door omstandigheden is die niet door gegaan. Maar dat maakte helemaal niets uit! Wat een leuk weekend hebben we gehad. We zijn met 17 bakra's naar Bigi Pan gereden, in onze eigen gecreëerde partybus. Om 06:00 werden we opgehaald, muziekje aan, biertje er bij en genieten! Twee dagen lang hebben we ontzettend gelachen, nieuwe mensen leren kennen en leuke herinneringen gemaakt! Na uiteindelijk een kapotte boot te hebben gehad, waardoor we als een gek water uit de boot hebben moeten scheppen en op de terugweg midden in de jungle te zijn gestrand met de bus. In het donker. Tussen de muggen. Waren we blij weer in ons eigen bedje te liggen.
De rest van de week is weer een gewone week geweest. Maaaar, Iloon en ik hebben dinsdag, na 2,5 maand, eindelijk onze sportschoenen uit de kast getrokken. Op en neer naar de waterkant gerend! Zweten, zweten, zweten dat was alles wat deden haha. Woensdag weer voetbal, donderdag weer Havana en vrijdag met z'n alle uit eten! Er komt een beetje structuur in de weken hier.
Gisteren hebben we weer een auto gehuurd met z'n vijven. Vanuit Paramaribo zijn we naar Colakreek gereden. Een recreatie park, waarbij het water dezelfde kleur heeft als de naam. Lekker chillen en genieten, alweer. Stiekem doe ik hier niks anders dan genieten. Na de colakreek zijn we terug gereden richting Paramaribo, maar door naar Frederiksdorp op zoek naar een plantage. Uiteindelijk zijn we zo ver gereden dat we bij Nieuw-Amsterdam uitkwamen. Toevallig net met de zonsondergang, wauw! Na een volledige fotoshoot zijn we nog maar even gaan zitten en gaan genieten en beseffen wat voor een geweldig ervaring we aan het opdoen zijn. Nog één keer terug over de brug en zijn we terug gegaan naar de Prinsessestraat.
Vandaag was opruim- was- en chilldag. Alles is gewassen en opgeruimd om morgen een rondleiding te geven door ons huis! Wat een raar idee was het om net de telefoon neer te leggen en tegen mama te zeggen, tot morgen.... Na 2,5 maand niemand te hebben gezien was dat toch even gek!

1. Herma:
    25 april 2016
    Hey Aafke, wat schrijf je toch goed! Wat leuk om te lezen wat je allemaal onderneemt. Nog heel even dan zie je je ouders en je broers weer, spannend! Geniet ervan! XXX
  2. Martine:
    25 april 2016
    Het is weer mooi om je avonturen te lezen. Hele fijne weken met je lieve ouders en broers.
    Dikke kusss en geniet ervan samen
  3. Tiny en mario:
    26 april 2016
    Geniet ervan met alle teugen knuffel Tiny en mario