Al ruim een maand verder!

7 maart 2016 - Paramaribo, Suriname

Hebben jullie het door? Ik niet. Al ruim een MAAND ben ik weg, echt een gek idee, maar totaal geen besef er van.
Het is lastig om veel te schrijven, want door de weeks is het gewoon een stage week. En daar gebeurt niet dusdanig veel om iedere keer iets over te schrijven. Maar buiten die stage om zien we ontzettend veel van het land en genieten we van alles!

Nadat de stage week was afgelopen zijn we op donderdag weer met de huisgenoten uit eten geweest. Het wordt een beetje een vaste prik, donderdag; uit-etenavond. En daarna natuurlijk naar Havana, ook een standaard ritueel. Hier in Suriname is het op donderdag studentenavond en is iedereen te vinden in de Havana Lounge. Dus dat volgen wij maar trouw op.
Ondertussen zijn we ook al weer twee poolparty's verder. Vorige week in het Jacana Resort(27-02), een prachtig resort waar we 'carnaval in de tropen' hebben gevierd. Oftewel, mee blèren met de slechtste Nederlandse nummers, maar dan in bikini. Ach, alles kan hier in Su. Afgelopen week was het een poolparty op een van de hoogste gebouwen van Paramaribo, met het uitzicht over Paramaribo by night. Vandaar waarschijnlijk ook de naam; skyline poolparty. En zo hobbelen we alle feestjes af, want anders zitten we ook zoveel thuis ;).

Afgelopen zaterdag hebben we met zijn vijven een auto gehuurd. Cruisen door Paramaribo met Ilona als chauffeur. De rest durfde het niet aan om links te rijden, maar gelukkig was Ilona zo dapper. En goed dat het ging! Het enige wat even wennen was is dat de ruitenwissers en het knipperlicht ook aan de andere kant zitten... Vandaar dat de ruitenwisser wel eens aansloeg. Maar dat was dan ook alles! We zijn in een keer doorgereden naar Overbridge. Een resort aan de Suriname rivier waar je onwijs goed 'niks' kan doen! Wat waren wij blij dat we de dag ervoor een hangmat hebben gekocht! Deze hebben we opgehangen tussen de bomen en hebben we optimaal genoten van het uitzicht en het relaxen. Even vergeten dat we hier voor stage zijn ;). Na een ochtend daar te zijn geweest zijn we doorgereden naar White Beach. Een ander plekje om aan de Suriname rivier te kunnen chillen. Weer opnieuw de hangmat uit de tas en genieten van alles wat hier is! Uiteindelijk hebben we de dag afgesloten in Domburg. Waar we, opnieuw aan de Suriname rivier, heerlijk hebben gegeten! Dit was echt een heerlijke dag, stiekem het gevoel dat je op vakantie bent.

En nog meer goed nieuws... Het zwembad is eindelijk weer van ons i.p.v. van de piranhas! Gisteren hebben we dan ook meteen genoten en gechillt in ons 'zwembad'.

Vandaag weer begonnen aan een nieuwe week stage. Ik zal jullie vast geruststellen, als ik een week niks plaats is dat niet omdat ik niks mee maak. Iedere dag maak ik hier van alles mee. Maar het is zo lastig om die dingen te omschrijven... Alles is anders wanneer je het mee maakt. De geluiden, de geur (die niet altijd lekker is), de kleuren, de mensen, alles bij elkaar maakt dit land gewoon echt super!

1. Willemijn:
    9 maart 2016
    Jaloeeers! Ik ben benieuwd naar foto's van deze mooie dingen. Overbridge heb ik wel eens van gehoord, maar nog nooit gezien. En White Beach is lekker chillen he? Geven ze ook nog wel eens feestjes op White Beach? Dat is helemaal chill! Het is zo leuk om dit te lezen, ik kan me af en toe weer wanen in het Heerlijke Suriname! Zelfs de vieze geuren, het hoort er allemaal bij :-)
    Succes op stage! X