Bijna op de helft...

10 april 2016 - Paramaribo, Suriname

Soms heb je van die dagen dat je 's ochtends het gelukkigste meisje op aarde bent en dat je 's middags het liefst een ticket terug naar huis boekt... Ja, jongens. Het leven is ook niet altijd leuk in Suriname. Deze week heb ik veel gedacht aan alles in Nederland... Heimwee? Maar ook die momenten horen er bij. Gelukkig willen de mensen thuis altijd wel even bellen, skypen, appen of leuke foto's zien. En gelukkig heb ik lieve huisgenootjes die er voor zorgen dat ik me weer heerlijk op m'n gemak voel. Want ondanks dat gevoel kan ik toch nog ontzettend genieten!
Vorige week zijn we op donderdagavond eens even langs het Casino gelopen. Je hebt er hier namelijk zo veel van, dat we niet zonder ervaringen weg zouden kunnen gaan! Want als je voor 10 SRD speelt (omgerekend nog geen 2 euro) kan je de hele avond gratis drinken! Als je voor 20:00 komt mag je dan zelfs meegenieten van een maaltijd in het Casino! Leuk om te zien hoe de mensen hier om gaan met het geld, ondanks de crisis in het land. De volgende dag was oma jarig, dan kon een kort skypegesprekje natuurlijk niet uitblijven! En wat denk je, tijdens het skypen valt er zomaar een kaart uit suriname op de deurmat. Oma gelukkig, ik gelukkig.
Die zelfde avond zijn we gaan eten bij 'de Waag'. Moesten we helaas afscheid gaan nemen van Zoë. Een huisgenootje dat hier 3 maanden is geweest en die haar reis voort gaat zetten over de rest van de wereld. Tja, dat hoort er ook allemaal bij als je lang op dezelfde plek blijft.
Na de zaterdag hard aan school te hebben gewerkt zijn we zondags naar een privéstrand gegaan. Eerst met de bus, vervolgens met de boot en daarna, maximaal genieten! Luieren op t strand, boekje lezen, beachvolleyballen en lekker kletsen. Een ideale zondag!
's Maandags weer een nieuwe stage week. Een spannende, want we zouden ons verbeterplan gaan presenteren deze week! Dus de hele week hard gewerkt en met succes. Het personeel was super enthousiast en willen graag mee werken! Goed begin van het weekend :). Verder hebben we de vrijdag lekker niks gedaan, bij t zwembad gezeten en genoten van ons, op dat moment wel weer, goede leventje. 's Avonds lekker pannenkoeken gaan eten in t pannenkoekenhuis, om toch een beetje in de Nederlandse sferen te blijven. Na lekker te hebben uitgeslapen op zaterdag zijn we die middag naar de vlindertuin geweest in Lelydorp. Dit is ook een kwekerij. Niet alleen voor vlinders maar ook voor schildpadden en boa constrictors. Interessante middag en dat kunnen we ook weer afstrepen! Gisteren avond gaan kijken op een studentenfeest, het blijft immers weekend. Heel leuk om te zien, maar het feestje was niet zo geweldig. Toch hebben we er een leuke avond van kunnen maken!

1. Willemijn:
    10 april 2016
    Tsja, dat hoort er natuurlijk ook bij. Maar gelukkig is soms Nederland heel dicht bij. En lekker blijven genieten, want je kijkt er later alleen maar met een grotere glimlach op terug. En vraag je je af en toe af waarom je heimwee had :-)
    Als ik dat geweten had van het Casino, dan waren wij toen ook eerder gegaan!!
    Hoeveel roti heb je trouwens al gegeten? En bakabana's? Of bara's? Ook daar van genieten, in Nederland ga je het missen!!
    Mooie foto's van de vlindertuin trouwens! X
  2. Hermineke:
    12 april 2016
    Hou vol!!! Je familie is toch bijna onderweg en Tim en Joep??? Geniet er van Je kan het!!
  3. Tiny en mario:
    13 april 2016
    Complimenten dat jullie verbeterplan zo goed werd ontvangen.En momenten van heimwee.........ik denk dat iedereen dat wel heeft op n gegeven moment ,denk maar aan de komende tijd als je ouders in het vliegtuig stappen.kop op ga zo door !!!!!!en voor je het weet lig je weer aan de ijzeren man .
    Knuffel Tiny en Mario